Domowa oaza




Nigdy nie lubiłam kwiatów na moim parapecie gdy byłam jeszcze młoda i mieszkałam z rodzicami. Wkurzały mnie przy każdym odsłanianiu rolet bo trzeba było na nie uważać, żeby nie połamać. Wycieranie liści u tych większych okazów co sobota z kurzu. Serio?! Po co komu rośliny?

Gdy organizowałam swój dom, dla już swojej rodziny, rośliny były, ale bez przesady. Ktoś podarował storczyka to przecież nie wyrzuciłam. Stał, czasem podlałam i gra. Nie żeby się tam jakoś mocno tym podniecać. Był storczyk, jeden, potem drugi, jakiś skrzydłokwiat, dwa kaktusy. Ok. Moja pierwotna wizja okien w domu nie zakładała obecności na parapetach kwiatów. Podobało mi się że ludzie stawiają w oknach lampiony, figurki, lampy i inne bibeloty, które pięknie wyglądają z zewnątrz. 

Z czasem miałam wrażenie, że mimo mebli, moje wnętrza są jakieś takie....nijakie, puste. Wtedy nastąpił przełom i obudziła się we mnie miłość. Olbrzymia i nieskończona miłość do roślin która trwa do dziś. Co było zapalnikiem? Monstera!

Pamiętałam ten kwiat z domu babci. Był ogromny. Potem widziałam go w kilku wnętrzach na pintereście, we wnętrzarskich gazetach i tak, chce go mieć. Ma piękne liście, nie jest wymagający, rośnie do sporych rozmiarów. A przecież ja mam trochę miejsca. 

Od pierwszej monstery minęło bardzo dużo czasu. Teraz mam w domu....oazę? Może bardziej dżunglę :) Rośliny są wszędzie. Uwielbiam te zielone. Mam monstery, teraz to już chyba ze cztery będą. Rośliny mam na parapetach, podłogach, meblach. W pokojach, w łazience, w kuchni. Wszędzie tam gdzie jest trochę miejsca wjeżdża doniczka.

Każdy jak przychodzi w nasze domowe progi podziwia naszych zielonych mieszkańców. Chwalą i pytają, co ja robię że ich jest tyle i że one wszystkie tak rosną. Ha. Sęk w tym, że ja o nie po prostu dbam, rozmawiam z nimi, przesadzam. A one mi się pięknie odwdzięczają.

Teraz czuję że w domu jest przytulnie. Jest klimatycznie. Jak przychodzi moment na prysznic i wynoszę kwiaty do łazienki - salon pustoszeje. To jest miłość, do której musiałam dojrzeć. A dom z taką ilością zieleni jest po prostu pełny, klimatyczny, przytulny. Każdy nowy liść łodyga to jak wygrana na loterii. Niesłychana radość. To jest teraz nasza domowa oaza.










You Might Also Like

57 komentarze

  1. Rośliny są bardzo ważne w mieszkaniu. Nie tylko ze względu na aspekt dekoracyjny, ale produkcje tlenu :) Ja uwielbiam i mam ich sporo w swoich czterech ścianach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bez roślin byłoby po prostu nudno i pusto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa aranżacja salonu. Rośliny nadają fajnego charakteru wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przytulny i fajnie urządzony salon

    OdpowiedzUsuń
  5. Aranżacja salonu bardzo mi się podoba. Jest tak domowo, a kwiaty dodają uroku

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem na ten temat zbyt wiele, a teraz posiadam naprawdę ogromną wiedzę dotyczącą tej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie zaaranżowany, przytulny salon. Podoba mi się cały wystrój

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wystrój. Ciekawa aranżacja salonu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się taka aranżacja salonu, w którym przeważnie spędzamy najwięcej czasu. Rośliny i stonowane kolory to był świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wystrój wnętrza bardzo mi się spodobał. Lubię takie klimaty

    OdpowiedzUsuń
  11. Najważniejsze, żeby czuć się dobrze we własnym mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo inspirujący wpis. Ja uwielbiam swoje mieszkanie

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyjemnie sie czyta tego bloga polecam bo jest tu wiele ciekawych i przydatnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecam tego bloga wiele jest tutaj przydatnych informacji!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysły oraz atrakcyjny blog!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedyny taki blog w necie! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda to super! fajne pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie piękne rośliny! Jestem pod wrażeniem wszystkich dekoracji.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiele dobrego się dowiedziałem tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo tutaj fajnie u Cb na tym blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Napisałabym, że fajny wpis, ale tego nie zrobię, bo ten wpis to prawdziwa petarda!

    OdpowiedzUsuń
  22. Domowa oaza to miejsce, w którym powinniśmy czuć się bezpiecznie
    ekologiczne kotły c.o. https://kotlyleszka.pl/kotly-co

    OdpowiedzUsuń
  23. Pomieszczenia w Twoim domu wyglądają naprawdę elegancko. Muszę przyznać, że jestem pełen podziwu. Wspomnę tylko, że osuszanie budynków po zalaniu przez profesjonalne firmy jest ważne, ponieważ jeśli zabierzemy się za to sami możemy dopuścić do rozprzestrzeniania się wilgoci.

    OdpowiedzUsuń
  24. Artykuł bardzo dobry ! zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawa aranżacja, świetny wpis

    OdpowiedzUsuń
  26. Kwiaty powinny być obecne w każdym domu. Dbanie o nich może nie należy zawsze do najłatwiejszych, nie mniej dla dobrego samopoczucia i zdrowia warto się postarać. Mnóstwo roślin doniczkowych obecnie można kupić, dopasować je do każdego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny wpis, jak dla mnie takie wnętrze to strzał w 10!

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wyobrażam sobie mieszkania bez roślin. Mam mnóstwo kolekcjonerskich okazów, które stanowią piękną ozdobę i są moją dumą.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie wyobrażam sobie mieszkania bez roślin. Kwiaty dodają życia wnętrzu.

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie tak powinno wyglądać domowe zacisze

    OdpowiedzUsuń
  32. Podziwiam za taką "rękę" do kwiatów ;) Ja niestety mam jakiegoś pecha, mało który kwiat u mnie przeżywa, w sumie to nie wiem co robię źle, bo wyczytałam chyba milion poradników, ale bez sukcesu :/ Dlatego ja tworzę klimat przytulności w inny sposób, idąc w jasne barwy i naturalne, drewniane wykończenie i dodatki z minimum zieleni, którą uda mi się utrzymać przy życiu :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Jeśli kwiaty są zadbane to zawsze będą ozdobą każdego pomieszczenia. Są przeróżne rodzaje kwiatów doniczkowych dlatego można dobrać takie które w danych warunkach i panującym nasłonecznieniu będą zdrowo rosnąć i kwitnąć. O urządzaniu domu i także pielęgnacji ogrodu możecie znaleźć wskazówki na https://hmag.pl/. Jeśli szukacie inspiracji na zmianę we wnętrzach to zaglądanie na tego typu portale będzie dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.